הנשיא האיראני חוגג: "זה חודש מבורך לממשלה הנוכחית באיראן"

שלמה ריזל No Comments on הנשיא האיראני חוגג: "זה חודש מבורך לממשלה הנוכחית באיראן"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בנאומו היום כי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תוכל לבדוק את כל האתרים החשודים של איראן.

"נשאנו ונתנו מעמדה של כוח וכך הצלחנו למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני" אמר אובמה. "איראן מאיימת על ישראל ועל מדינות נוספות במזרח התיכון ודווקא זו הסיבה לנחיצות ההסכם" הטעים. הוא הוסיף והבטיח "נחזק את השותפות שלנו עם מדינות המפרץ נגד האיום מאיראן".

רוחאני: חודש שייזכר תמיד באומתינו

מי ששמח יותר הוא נשיא איראן רוחאני שאמר היום (בתרגום חופשי) כדלהלן: "במשך 12 שנה היתה עריצות של מדינות המערב כלפינו, ההסכם הזה הפך את המצב. הנושא החשוב, תכנית הגרעין האיראנית לצרכי שלום, הפכו אותה לנושא פוליטי שלא לצורך ובעקבות כך הטילו סנקציות על איראן ללא צורך.

התחילו לטעון שאיראן שואפת לנשק גרעיני אך אנו חשבנו לפתח גרעין לצרכים אזרחיים ואנו גאים בתכנית זו. אני מאושר מאד שהמשא ומתן שנמשך 23 חודשים בין איראן למעצמות – הצליח.

החודש הזה של הרמאדן הוא חודש מבורך לממשלה הנוכחית באיראן. זהו חודש שייזכר תמיד באומתינו.

יש לנו כיום תכנית בינלאומית מוסכמת כיצד לבצע את הסרת הסנקציות.

היינו צריכים לנקוט צעדים מסוימים כדי להגיע להסכם שהושג והכשרנו את הדרך המדינית לזה, בכדי שדעת הקהל תבין שיש פה יותר משיח מוצהר, שזה משא ומתן של ממש. אין משא ומתן ללא נתינה. אין צד מפסיד וצד מנצח אלא ההסכם הדדי.

הוצרכנו להסכמה גורפת פנים איראנית כדי לאשר הסכם זה – כולנו שותפים לרצון לאנרגיה גרעינית לצרכים אזרחיים, וכל זה בהתאם לדרכו של מנהיג המהפכה האיסלאמית (חמינאי).

הציבור האיראני בחר לא רק בנו אלא בקו שייצגנו. קיימתי את הבטחת הבחירות שלי לגבי הסרת הסנקציות. הצמיחה באיראן נפגעה עקב הסנקציות. היינו צריכים להתנהל עם המשק שלנו במצב מאד קשה והצלחנו בכך. הנחישות שלנו – העם האיראני הניבה תוצאות עזרה לנו להגיע לתוצאה הרצויה.

היו לנו ארבע מטרות: לשמור על הטכנולוגיה הגרעינית שרכשנו. הסרת הסנקציות שהוטלו על איראן. ביטול החלטות מועצת הבטחון ואחרות שהתקבלו נגד איראן. תכנית הגרעין האיראנית לא תהיה יותר תחת הצל של סעיף 7 של אמנת האו״ם שמתאר את התכנית כסכנה לשלום העולם".

בעולם מתכוננים לנורמליזציה

בינתיים נראה שמדינות העולם ששות על ההסכם. לפי אתר 14 במרץ הלבנוני הנלחם בחיזבאללה (ובאיראן) משלחת גרמנית בכירה תגיע לטהראן בקרוב לשיחות על שיתופי פעולה פוליטים וכלכליים.

גם נשיא סוריה אסאד בירך את איראן על הסכם הגרעין, כך פרסמה סוכנות הידיעות הסורית הממשלתית סאנא.

ישראל קיבלה עותק של ההסכם והחלה ללמוד אותו.



0 תגובות